Tre enkla steg för att bli kund
1. Mötet
Vi bestämmer tillsammans en tid för ett möte, antingen hemma hos dig, här på
P-assistans kontor i Malmö eller på annan plats du önskar. P-assistans verkar i hela Sverige. Vi träffas och informerar om företaget, vad vi står för och vad som gör att P-assistans & omtanke skiljer sig från andra assistansbolag.
Vid mötet kan du ställa alla eventuella frågor du har. Vi lyssnar på dina önskemål, vad du vill ha ut av din assistans och vilka förväntningar du har.
2. Ett förslag
Utifrån vårt möte ger vi dig ett förslag på hur din personliga assistans kan se ut hos oss och vilket avtal vi tror skulle passa dig bäst.
3. Vi hjälper dig med det praktiska
När avtalet är tecknat och du har bestämt ett datum där vi blir ny assistansanordnare, hjälper vi dig kring allt det praktiska. Vi hjälper dig att säga upp din tidigare assistansanordnare och vi sköter kontakten med Försäkringskassan eller din hemkommun så att allt går så smidigt och enkelt för dig som möjligt.
Avtal för personlig assistans
P-assistans & omtanke erbjuder två olika assistansavtal för att skapa valmöjligheter för dig som kund, men också för att vi vet att alla är olika, och vill ha ut olika saker med sin personliga assistans. Det som skiljer de olika avtalen åt är hur du vill använda din assistansersättning.
Oavsett vilket avtal som passar din vardag bäst är grunderbjudandet detsamma, en personlig assistans anpassad efter ditt liv och din vardag.